Home » » Buatlah Apa Yang Kamu Suka

Buatlah Apa Yang Kamu Suka

!Assalamualaikum!

Bila bercakap pasal kerjaya, still lagi manusia yang seusia aku ni kompiuss nak jadi apa ya bila dah habis belajar nanti? walaupun dah terang benderang aku ni ambek kos kaunseling, kalau ikut logik mesti jadi kaunselorlah kan?? tapi...tapiiii....minat tu tetap swinggg aje..hehe



Dulu aku pikir, bila kita dah ambek kos tu...kita mesti dan kena jadi apa yang kita ambek kat U, tapi sekarang bukan macam dulu. Kenapa?? cuba korang tengok, orang-orang yang berjaya kat dunia ni bekerja dengan kos dia ambek di U ke?? kena ambek kos yang hebat-hebat ke?? owhh silap...sebenarnya orang yang berjaya kat dunia ni bila dia buat apa yang dia suka..malah ada yang tak bersekolah pun boleh berjaya!

Jadi sekarang, jangan kompius lagi...walaupun korang ambek kos medik ke, engenieering ke, business ke, kos kaunseling macam aku ke, malah yang tak habis sekolah ke, buatlah apa yang kamu suka....sebab bila kita buat apa yang kita suka, kita tak kan pernah kenal erti penat untuk berjaya.


p/s: ehemm, sebenarnya aku ni banyak sangat cita-cita...tu lah asyik pening aje, tapi sekarang tak lagi ^____^

11 comments

2 May 2014 at 08:19

betul3x...belajar tinggi pun kalau tak minat dgn kerja tu..susah juga..asal ada minat pasti akan berjaya dan berusaha

2 May 2014 at 08:33

betul!! macam chef wan, dulu akauntan kalau x silap tp beralih kpd sumthing yg dya minat.. goodluck!! :)

2 May 2014 at 09:30

Tak semestinya apa yang kita pilih dalam kos akan menjadi kerjaya kita pada masa akan datang. Masa akan datang kita tak dapat nak menduga dan kadang-kadang kita terpaksa melakukan perkerjaan yang diluar bidang kita. Nak tak nak memang kena kerja.
adarain.com

2 May 2014 at 18:25

Betul...kalau kita dpt buat apa yg kita suka hati oun happy je kan

2 May 2014 at 19:20

betul..buat sesuatu y kite minat..u ke sekolah cuma platform utk kita dapatkan ilmu.. kalau rasa belajar untuk kerja semata2..kena tajdid balik niat kan..

y plg seronok tgok, bila habis belajar je , bukak bisnes sendiri.. =)

3 May 2014 at 07:33

best nye

4 May 2014 at 06:04

ramai je sekarang ni masa at uni ambik kos lain, tapi bila kerja sama dengan kos yg belajar dulu..xpa, yg penting cari ilmu banyak2 :)

6 May 2014 at 11:44

Hihi..lari bidang kekadang tu..rezeki masing2.. Buat ape suka asalkan cari rezeki yg halal

6 May 2014 at 22:25

buat apa yang kita mahu. insyaallah dimudahkan...:D
yeah...lama x dtg sini..:D

8 May 2014 at 08:23

terbaik la mek hahaa

13 May 2014 at 07:50

setuju sangat, macam akak ambik pengurusan awam, lagi blur nak kja apa, tgk la mana rezeki yg ada, tp mmg btl kalu kita buat apa yg kita minat benda tu langsung takkan jadi beban utk kita...

akak tag nabila ni... http://nazirahnyerr.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award.html

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^