Home » » Takut Kucing ialah Satu Penyakit??

Takut Kucing ialah Satu Penyakit??

!Assalamualaikum!

Ketakutan yang melampau pada kucing pada pagi ni buat aku terfikir, kenapalah aku takut kucing??apa lagi, aku googlelah kenapa ada manusia malang macam aku takut kucing T_T. Haa??apa?? takut kucing ialah satu penyakit?penyakit ni bernama Ailurophobia.

Ya, aku paham...ramai yag suka kucing..aku bukan benci or menyampah tengok kucing...cuma aku takut. Hurmm..dulu aku pernah citer kenapa aku takut kucing kan?sekarang penyakit ni tak hilang-hilang...adesss. Orang yang tak kenal aku mesti menyampah tengok aku takut kucing tapi kalo family aku, gelak je kalo aku lari-lari dari kucing..wuuu.



Yang paling aku heran, kenapalah kucing suka dekat dengan orang yang takut kat dia?? yang ni pun aku google...ada satu pages ni gitau:

" Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya."

Owhh..camtu rupanya, pelik je kan?hurmm kalo camtu, bila jumpe kucing, aku kena buat-buat suke lah ye??memang tak lah T_T. Jadi bagi mereka si pencinta kucing, janganlah menyampah or tengok kiteorang ni gedik bila takut kucing ye, sebab ni satu penyakit...hehehe.

kan bagus kalo selalu je ade penyelamat cenggini...^___^

p/s: sekali lagi aku gitau, aku bukan benci kucing cume takut, kalo tak caye pergi tengok DP FB aku..gambar kucing comey kan??hehehe


17 comments

25 January 2014 at 20:33

hai, jemput join GA Madihah
http://madihahdaisy.blogspot.com/2014/01/1st-anniversary-giveaway-by-madihah.html

25 January 2014 at 20:35

hehe..kalau boleh..nak tidur dengan kucing..huhu..Ada jugak seorang kawan perempuan takutkan kucing..jumpa kucing je..mesti takut..

25 January 2014 at 20:38

Syaza pun jenis takut kucing jugak. Now I knew, kenapa kucing selalu datang dekat dgn golongan yang takut kucing ni. Huhu

25 January 2014 at 21:03

Akakkkkkkkkkkkkkkkk! Kita samalahhhhhhhhhhhhh! Takut kucing! Bukan benci or tak suka! Cuma takut! T.T Tapi saya tak tau sbb apa saya takut. Huhu, sedih je T.T

25 January 2014 at 21:41

Hahaha. Saya pulak tak takut kucing tapi saya malas nak layan bila dye owg nak bergesel bagai tu.

25 January 2014 at 22:00

samaaa kak bielaa kami pun takut kucing seumur hidupp tak penah pegang kucinggg.

tapi tensionn dgn org yg tak paham kita takut kucing org lain yer tgok menyampah 'eee kucing pun nak takut'. haishh.

family kiterangg adik beradik suma takut kucing, kucing masuk rumah mcm harimau yg masuk ;D haha

26 January 2014 at 00:43

yeke ? ohh patutlah kucing selalu dekat dengan saya .huu takut sangat dengan kucing .kalau buat buat suka lagi kucing dekat .

26 January 2014 at 01:16

HUHU saye pown takowttt

26 January 2014 at 02:15

farah pun takut kucing, yeay ada geng! xD tapi tak lah benci kucing :D :D

26 January 2014 at 03:07

Macam aku takut dekat labah-labah , jadi memang selalu gak lak labah-labah usha aku . Mungkin sebab yang sama kot .

26 January 2014 at 11:52

Adoyai... nasib baik abak tak..hihi

26 January 2014 at 19:20

kita [aham kita pun takut kucing hehe

26 January 2014 at 20:14

Assalamualaikum awak. sama dengan saya, sampai sekarang tak hilang lagi rasa geli+takut kucing. cuba nak buang, tapi takleh. huwaaaa. malu nak keluar lepak kedai makan. asyik2 terkejut, terjerit sebab terperanjat kucing datang dekat Y__________Y

27 January 2014 at 02:17

hihi.ada jugak geng....oo baru tau penyakit rupanya,adeh,heeee:)

28 May 2014 at 02:33

sama lah kitaaaa

29 May 2014 at 08:54

samaaaaa .. tak benci kucing .. cuma takut je tapi kucing suke dekat dengan kita bila kita lari dari dia .. huaaarrgghhh

9 August 2014 at 23:53

Sama ngn saya -_-. Sya takut kucing tp sya syng kpd kucing :). Tk thu nk wt cm mana dri kecik lg :3 huhu

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^