Home » » Alhamdullilah dah 20 Juzuk

Alhamdullilah dah 20 Juzuk

!Assalamualaikum!



Alhamdullilah, aku tumpang gembira bila dapat tahu adik aku yang kedua bongsu iaitu Aqilah dah menghafal 20 juzuk Al-quran. Sebagai kakak, aku memang bangga dengan pencapaian adik aku yang baru umur 14 tahun tapi dah dapat menghafal 20 juzuk Al-quran.

Adik aku Aqilah ni, sekolah sama dengan aku dulu, sekolah Imtiaz...yang bezanya dia sekolah Imtiaz Kuala Terengganu, aku pulak cawangan Dungun..hee..kadag-kadang rasa malu juga dengan adik aku, sebab aku sempat hafal 10 juzuk sahaja dulu..tu pun tak berapa nak ingat..T_T

Target sekolah Imtiaz ni, bila dah abis tingkatan 3, pelajar tu mesti habiskan 30 juzuk. Maknanya 10 juzuk setahun. Kiranya adik aku ni pantas jugalah sebab dah abiskan 20 juzuk kurang dari dua tahun. InsyaAllah tahun depan habislah 30 juzuk adik aku tu..hehehe

Sekolah Imtiaz ni bagus, bukan sahaja mementingkan akademik tapi juga hafalan Al-Quran. Masa zaman aku dulu susah juga nak masuk, kena interview bagai..tapi sekarang makin susah dan syarat kemasukan pun agak ketat..*ecece promote sekolah sendiri jap*

Aku harap, adik aku dapat tamatkan 30 juzuk tahun depan dengan jayanya. Walaupun aku tak dapat menghabiskan dulu, aku harap adik aku dapat sambung harapan keluarga kami nanti..Amin.

p/s: Al-Quran ni jika ditinggal sekali, 10 kali dia tinggalkan kita*tu lah tak berape nak ingat je sekarang..huhu*

13 comments

18 October 2013 at 07:36

Allahu Akhbar
Allah Maha Besar
tahniah buat adik dan adiknya

18 October 2013 at 07:54

Owh.. skul imtiyaz dulu. saya ada ramai kwn2 kat sna.

Btw, mabruk untuk si adik.

18 October 2013 at 08:01

Tahniah, lah.. Moga masyarakat sama2 dpt manfaat..

18 October 2013 at 08:08

tahniah untuk adik biela yang dah berjaya menghafal.

18 October 2013 at 09:01

MasyaAllah hebatnya adik akak :)

18 October 2013 at 09:17

Alhamdulillah, Allahuakbar.
Tahniah, bagus jadi hafiz/hafizah ni, InsyaAllah berkat hidup

18 October 2013 at 10:31

Alhamdulilah dan tahniah. Moga semunya mendatangkan manfaat untuk sekeluarga.

18 October 2013 at 17:29

waaah, alhamdulillah :)

19 October 2013 at 00:42

Alhamdulillah. cx turut berbangga dgn adik nabila. :) tahniah syg! :)

19 October 2013 at 23:51

Alhamdulillah.. Penyelamat keluarga tu.. :)

20 October 2013 at 01:34

Alhamdulillah dan tahniah ye ...
anyway already follow you, hit back ya http://aqil-ziyad.blogspot.com/

23 October 2013 at 02:48

Tahniah

28 October 2013 at 19:44

Subhanallah,,,Selamat ya buat adik,semoga barokah

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^