Home » » Cinta Bukan Hanya Menerima

Cinta Bukan Hanya Menerima

!Assalamualaikum!

Ketika sedang asyik dalam perhubungan,
Kau sering bertanya kepadaku,
Adakah aku mencintaimu,
Aku hanya mendiamkan diri,
Kerna susah bagiku untuk mencintai,
Seorang lelaki yang masih bukan mahramku.

Disaat itu aku mula mencari,
Apa itu cinta sejati,
Pelbagai dugaan yang aku tempuhi,
Ibarat menguji,
Sejauh manakah tekadku ini.

Dirimu masih disitu,
Setia menunggu cintaku,
Sedangkan aku masih begitu,
Masih dengan prinsipku,
Hebatnya ujian ini, hanya Dia yang tahu.

Kini ku menyedari,
Cinta bukan hanya menerima,
Tapi ia juga memberi,
NAMUN,
Sehebat mana pun cinta duniawi,
Tak kan dapat menandingi cinta Illahi.

p/s: dah lame tak tulis sajak oiii..kalau ade ayat yang tak masuk tu.diam-diam jelah yer..hihihi ;)

5 comments

18 September 2013 at 23:23

Cun la.. Best. You're so truee.... Hehe.

18 September 2013 at 23:29

@Maria Menado~
tq maria =P

18 September 2013 at 23:50

best la akak :D

19 September 2013 at 01:16

cantek ayat..ima dh lama x mengayat mcm ni..feeling2 tu asyik timbul tenggelam je.haha

19 September 2013 at 03:17

salam..nice sgt sajak..saya suke...:-)..tol tu cinta manusia xsetanding dgn cinta Ilahi..cinta yg di redhai ialah cinta yg halal in shaa Allah..truskan menulis..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^