Home » » Kisah Posmen Gatal!!

Kisah Posmen Gatal!!

!Assalamualaikum!


Alhamdullilah sejak dua menjak ni banyak aku menang hadiah segmen yang dianjurkan oleh blogger. Banyaklah jugak yang dah sampai kat tangan aku, dan yang belom sampai pun ada..hee..owhh entry ni bukan nak citer pasal hadiah yang aku dapat tapi nak citer kisah posmen pos laju gatal.

Kisahnya camni, tengahari semalam tiba-tiba ada sorang posmen dari pos laju kol aku. Dia tanya rumah aku kat mana?sebab dia tak jumpa cari rumah aku untuk hantar hadiah yang aku menang tulah. Aku pun terangkanlah jalan yang mudah ke rumah aku tuh.

Aku tak ada kat rumah, sebab aku ada kat U lagi ni haa..jadi mak aku lah yang tolong ambek kan hadiah aku tu dari si posmen. Dalam dua tiga minit lepas tu, si posmen tu tiba-tiba mesej aku..dia cakap.." mak awak comel lah, mesti awak pun comel kan?". Uishh terkejut aku masa tuh, tak caye pulak posmen tu gataii camtu.

Tanpa buang masa aku cepat-cepat kol mak aku, dan terjadilah perbualan yang amat mengejutkan aku:

Aku: Mak..ada tak posmen hantar barang ila tadi?
Mak: ada..hadiah baju tshirt running man.
Aku: Owhh..okay..mak, tahu tak posmen tu mesej ila, dia cakap mak comel.
Mak: Yeke??posmen tu pun hensemlah ila..bersih je muka.

Hah???apa???mak aku puji posmen gatal tu??haha..macam nak pengsan aku dengar sebab mak aku ni jarang bebenor nak puji orang lelaki hensem...adoii...tak pun mak aku puji dia sebab dia cakap mak aku comel kot...haha..entahlah...kompius betol.*jangan marah ye mak*..hee

p/s: untuk si posmen tuh, mak aku memang comel pom..tak payah nak puji sangatlah kalo setakat taktik nak mengorat tuh=P*memang tak layan*

22 comments

14 June 2013 at 09:54

lawak lah..hihihi.mak comey anaknya comel gak..sesuailah posmen hensem..:)hihi..jodoh kot..

14 June 2013 at 09:54

hahaha! sakit hati oh bila kena cenggini. FD pernah kena haritu, tapi bukan abg PosLaju. kena dengan abg Nationwide. ntah pape je perangai

14 June 2013 at 10:01

@najiah shaharain
haha.,,xde mknenye kak

14 June 2013 at 10:02

@Dianaa
kan?kalo nk keje..kjelah betol2..huu

14 June 2013 at 10:17

huahuahua
sakit perutku siapa yg tanggung jawab ni :D
#ngakak

14 June 2013 at 10:25

pong..pong.. mat despact datang hehehe.. bunga ditaman tu dah bpunya lum..keh..keh...

14 June 2013 at 11:15

Akan datang tengok posmen tu datang dgn hantaran lagi..rombongan merisik satu van pos laju..haha..:D:D

14 June 2013 at 12:29

penah terjadi gak kat saya, benda yg sama, saya xde dkt rumah, si posmen pun sesat cari rumah, dia kol phone. last2 adik saya yg ambilkan parcel, skali lps dah hntr parcel ble plak dia meroyan msg mcm2,antaranya "awak mesti busy kan sebab xde dkt rumah nak ambil parcel awak." -.-'' duhhh ni bukan zaman batu nak terperuk dalam rumah 24/7 haha

14 June 2013 at 16:25

HAHA..GATAL BTOL..POSMEN ITU TUE KE MUDA?..

14 June 2013 at 20:11

mungkin bukan semua mcm tu kan..alhamdulillah setakat ni tak ada lagi kejadian mcm tu..
tapi sebaiknya kita bersangka baik je la pada semua orang kan ^_^

14 June 2013 at 20:13

@Fawwaz
huishh mxk jaohhh..hehe

14 June 2013 at 20:13

@Syan_Neesa
yke??haha..krg asam punyer posmen

14 June 2013 at 20:13

@Galaxy_Hany
muda lg mak ckp..hahaha

14 June 2013 at 20:40

hehe..amboi mak..tunjuk muka mak sikit..hehe..tahniah ya murah rezeki

14 June 2013 at 20:52

heheehe taktik eh

14 June 2013 at 22:05

Abg posto o0o0o abg posto pujaan hatiku...
http://papashaklee.blogspot.com/

15 June 2013 at 01:38

memang betul pa ckp posmen tuh . kak kn comeyyh . ^_^

15 June 2013 at 01:40

hahaha ada jugak posmen mcm ni :p hehe

15 June 2013 at 01:58

Hahaha.. Jodoh ler tu.. Mak pun dah berkenan.. Hihi..

15 June 2013 at 02:28

hehe mane thu ada jodoh :)

15 June 2013 at 05:30

nak gelak bila baca haha

15 June 2013 at 20:12

salam..klau mak ckap muda lg,ntah2 untuk anak dia...hehe

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^