Home » » Biawak Ni Halal Dimakan?

Biawak Ni Halal Dimakan?

!Assalamualaikum!

Dulu masa sekolah..ustaz selalu cerita yang dia pernah makan daging biawak. Kitaorang semua terkejut, yela daging biawak kan mana boleh makan. Tapi daging biawak yang ustaz aku maksudkan tu ialah biawak padang pasir atau lebih dikenali sebagai "DHOB"..betol..daging dhob memang halal dimakan.

ini dia DHOB tu..jemput makan..hehe


HUKUM MEMAKAN DAGING DHAB.

Maksud Hadis;

" Seorang lelaki bertanya kepada RASULULLAH S.A.W tentang memakan daging dhab, Lalu NABI menjawab, " Aku tidak memakannya dan tidak pula melarang memakannya,".

Berdasarkan Hadis diatas..ternyata hukum memakan daging Dhab, Boleh (Halal)

p/s: perhatian..bukan biawak kat Malaysia ye..just biawak kat padang pasir tu yang halal..hehe

9 comments

11 May 2013 at 03:31

baru tau..tp still erkk..geli laa..huhu..

11 May 2013 at 04:09

kalo ade pilihan laen, msti pilih yg laen dulu kan.. hehe

11 May 2013 at 04:25

erk... tengok pun takde selera... tak tanya ke ustaz tu,sedap ke tak?ekekek

11 May 2013 at 05:53

walaupon halal.. tapi tengok rupe je x lalu..

11 May 2013 at 06:12

haha kalau bewak malaysia habisss makan harini esok K.O haha

11 May 2013 at 06:16

kalau kat padang pasir pun hana xmakan kot.. pelik.hehe kira macam belut lah. boleh makan tapi hana xmakan

tapi kalau di lahirkan di besarkan di sana mmg ni makanan hana lah :)

11 May 2013 at 07:35

hheehhe kat vietnam makanan excostik :)

11 May 2013 at 08:05

sedap tu . hahahaha :)

11 May 2013 at 08:06

still ingat lagi kisah ni yg ustazah cte kat skolah...
bru kali nie dpt tgk rupa dhob :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^