Home » , » Tips: Tingkatkan Pagesview Menggunakan Sitemap

Tips: Tingkatkan Pagesview Menggunakan Sitemap



!Assalamualaikum!

Sitemap pada blog adalah amat penting bagi sesebuah blog. Sitemap ni ibarat macam peta dalam blog kita, semua entry yang kita tulis semuanya ada dalam sitemap. Kalau kita pergi kat tempat yang kita tak kenali dan kita pun tak peta untuk dirujuk, mesti sesat kan??haa macam tulah perumpaan sitemap pada blog untuk pengunjung blog kita.

Dulu aku pun tak tahu sangat pasal sitemap ni, tapi bila ditegur oleh seorang blogger kenapa aku tak pasang sitemap, aku pun barulah google untuk tahu lebih lanjut pasal sitemap dan cara untuk pasangnya sekali. Rupanya sitemap pada blog ni banyak kepentingannya untuk tingkatkan lagi pagesview dalam blog kita...yela..bila orang mudah nak baca semua entry blog kita, makin meningkatlah pagesview blog kan.

Owhh sitemap ni diletak dekat atas tuh..dekat tab menu..yang blog aku punyer dekat tab menu paling hujung tu..tak jumpa jugak?korang tekan je gambar sitemap atas ni haa..tu lah contoh sitemap blog aku..yang aku punyer versi abu farhan .

Kalau korang tak faham yang abu farhan punya tu sebab bahasa Inggeris, korang boleh rujuk tutorial NEO ni kat SINI..dia ajar dar A sampai Z camne nak pasang sitemap..hehe..aku tak layak lagi nak buat tutorial ni. 

p/s: Korang cubalah pasang ye..insyaAllah makin meningkatlah pagesview korang pasni..selamat mencuba=)



5 comments

4 April 2013 at 18:13

Nice share kak Biela :D

4 April 2013 at 18:18

@Mazelina Zaini
tq=)

4 April 2013 at 18:41

baru 2-3 hari lepas iha pasang sitemap.. belajar kat blog cikgu Nick Nashram gak :)

4 April 2013 at 19:19

baru pasang..masih belajar lagi..thanks utk info..:-)

4 April 2013 at 20:29

btol tu :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^