Home » , » HUKUMAN REJAM SAMPAI MATI DI SOMALIA

HUKUMAN REJAM SAMPAI MATI DI SOMALIA

!Assalamualaikum!

Inilah hukuman yang dijalankan pada seorang yang mengaku melakukan zina di Somalia. Semoga kejadian ini menjadi renungan dan keinsafan kepada kita semua. Subhanallah.

Hukuman rejam di somalia untuk kesalahan zina bagi yag telah berkahwin. Si pesalah di tanam separuh badan.


Beliau diingatkan untuk bertaubat dan mengucap Kalimah Syahadah sebelum menemui ajalnya.Si pesalah terus mengucap Kalimah Syahadah. Tanda jari telunjuk tersebut adalah kebiasaan orang Arab ketika mengucap bermakna “hanya Allah yang SATU” (tanda TAUHID/ESA) dalam lafaz “Tiada Tuhan Melainkan Allah. Muhammad itu Pesuruh Allah.

Ketika direjam oleh sebahagian lelaki Islam sambil sebahagian yang lain menyaksikan hukuman tersebut demi mengambil pengajaran dan keinsafan.

Setelah menjalani hukuman rejam sampai mati. Inna lillahi wa inna ilaihi raji’uun.


Semoga Allah swt mengampuni dosa-dosa si pesalah di atas yang dilakukan sepanjang hayatnya, dimasukkan ke dalam SyurgaNya dan semoga Allah menjauhkan saudara-saudara seIslamnya dari maksiat-maksiat yang terkutuk. Ameen.

Setelah seorang sahabat Rasulullah saw bernama Maiz mati direjam kerana kesalahan berzina dengan seorang sahibiah bernama Ghamidiah, Rasulullah saw bersabda, Laqad taba, lau wuziat taubatahu ila ahlil madinah lakafat” (Sesungguhnya Maiz telah bertaubat, dan jika taubatnya dibahagi-bahagikan kepada seluruh penduduk Madinah, nescaya ia mencukupi untuk mereka semua)

SUMBER

p/s: rejam dalam Islam bukan beerti kejam tapi untuk menjadi pengajaran kepada orang lain supaya tak melakukan zina.

7 comments

8 April 2013 at 03:19

di malaysia takde pun hukum hudud macamni, hmm..sbb tu maksiat makin berleluasa

8 April 2013 at 03:27

@maznikan?huu

8 April 2013 at 03:33

teringat masa belajar last time, grup sy dpt topic hukum hudud unt presentation islamic studies..such interesting topic!!
siap bg video rejam nie...
hee~~
tp tu la..msia nk wat?..mmg x la..

8 April 2013 at 04:38

nampak kejam tp ini sja jalan yg ada utk merawat masalah nie. Jalan yang Allah sarankan.
nice entry biela.

8 April 2013 at 06:13

huhu.. takut la tengok...

kat malaysia memg ptut bt mcm tu.. sebagai pengajaran supaya org lain takut nak buat..

8 April 2013 at 07:40

Subhanallah ... InsyaAllah,semoga pesalah itu dicucuri rahmat oleh Allah .. Hukum Allah cukup sempurna,ada hikmah disebaliknya .. btw nice entry ! :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^