Home » Sakit! Gambar Kesan Pembuangan Tatu

Sakit! Gambar Kesan Pembuangan Tatu

!Assalamualaikum!
Seperti yang tersedia maklum, melukis tatu di badan adalah haram dalam Islam. Aku rasa proses membuat tatu ni pun sakitkan?*membahayakan diri sendiri dan mengubah ciptaan tuhan*. Kalau nak buat tatu tu memang dah sakit..nak membuangnya kompemlah lagi sakit.

SEBELUM BUANG



SELEPAS BUANG

ouchhh
Kesimpulannya janganlah gatal-gatal nak buat tatu yew. Haram lagi berdosa bagi umat Islam. Bila Allah dah tetapkan haram mesti ada hikmahnya=)
Daripada Ibnu Umar R.A, Sesungguhnya Rasulullah bersabda :
" Allah melaknat perempuan yang menyambung rambut dan minta disambungkan rambuynya, perempuan yang membuat tatu dan yang meminta dibuat tatu." (Riwayat al-Bukhari)  
p/s: Allah tahu apa yang terbaik untuk kita^____^

9 comments

22 March 2013 at 23:31

Mmg sakit.. Unless dia buang tattoo sticker :p

22 March 2013 at 23:31

Arghh sakit ade ketul ketul tuu... Aishh geli nengoknye!

#Ade hikmahnye kalau Allah dah tetapkan sesuatu tu haram :-)

22 March 2013 at 23:57

buang guna acid ke tu...?? ish...sakitnya..

23 March 2013 at 00:28

tengok pun dh terasa sakit nya.. nauzubillah

23 March 2013 at 01:24

Ya ALLAh sakitnye !!

23 March 2013 at 02:30

sy tag awak :)

http://chibichibies.blogspot.com/2013/03/weekly-ga-by-sharina.html

23 March 2013 at 03:11

Seramnya..sakit tuu.. Memang ada hikmahnya kenapa islam melarang umatnya membuat tatu ..

23 March 2013 at 03:29

eee..sakitnyaa..
sampai mengelembung mcm tuh..

kira bguslar tuh..ada inisiatif nak buang jgak..

23 March 2013 at 09:53

pergh..sakit hbis tu.

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^