Home » » Perubahan Itu Perlu

Perubahan Itu Perlu



Fitrah manusia inginkan yang terbaik dalam kehidupan, begitu juga aku. Kalau dulu, selalu tidur dalam kuliah, kalau dulu selalu berangan mat jenin masa lecturer ajar, kalau dulu nak tulis apa lecturer cakap pom susah, dan banyak lagilah perangai yang dulu-dulu tuh. Tapi sekarang cuba untuk berubah, tidur? jangan sekali, berangan? tak ada masa lah, catatan? semuanya aku catat, dari A sampai Z kulum semua kecuali tak 
sempat.

Aku berubah demi masa depan yang lebih cerah. Nak kejar pointer yang tinggi rupanya senang kalau kita bersemangat padu untuk ke arah tu. Alhamdullilah pointer sem lepas meningkat dari sem sebelumnya, cuma aku ingin tingkatkan lagi supaya PNGK aku lebih baik dari sebelumnya, naik 0.1 pom tak apa, asalkan setiap sem meningkat.

Mengapa agaknya kita perlu berubah jadi lebih baik yew??penting sangat ke?dapat duit ke kalau jadi baik?hahaha..tak lah..kita mesti berubah jadi baik untuk kebaikkan diri kita dan orang sekeliling kita. Yela, kalau jadi baik semua orang suka kan? Allah suka, mak ayah kita gembira, kawan pom selesa kawan dengan kita. Wahhh perfect!!suke-suke^^

Berubahlah mengikut kemampuan, perlahan atau berubah sikit-sikit it's okay..asalkan kita berusaha untuk berubah...sikit-sikit lama-lama jadi bukit jugak kan?tak bukit pom gunung pom jadilah..kehkeh..ingatlah satu perkara..Allah bersama orang yang mengingatiNya dan menegakkan ajaranNya..kita bantu agama Allah..Allah akan bantu kita..yakinlah!

p/s: are you ready to chages??*ayat femes sekarang...haha*

7 comments

5 March 2013 at 09:26

Berubah kepada yg lbh baik.. :)

5 March 2013 at 10:58

wah tahniah biela dapat naik pointer tu...^_^

5 March 2013 at 16:29

semua kerana niat

5 March 2013 at 18:51

true!

Semoga kamu dapat istiqamah dalam perubahan. All the best! :)

5 March 2013 at 19:26

saya pun tgh berubah ke arah kebaikan. tapi secara perlahan2. :)

5 March 2013 at 21:23

wah..tahniah biela :)

6 March 2013 at 00:37

Wah..tahniah ye meningkat. Nak berjaya tak reti tak apa kan, janji rajin dah usaha itu perlu ada. Usaha, doa dan tawakal. InsyaAllah..semoga terus berjaya. Saya pun ingin berusaha berubah ke arah yang lebih baik. ^____^

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^