Home » » Petua Naikkan Seri Muka

Petua Naikkan Seri Muka



Petua naikkan seri muka ni selalu aku buat kalau duk kat rumah..hee..sebab senang sangat..just guna air beras...ala...kat rumah korang konfem ada beras kan??haa..memang semua oranglah boleh amalkan petua ni kat rumah.

Biasanya aku amalkan petua masa aku nak tanak nasi...kenapa?sebab tak payahlah nak membazir beras semata-mata nak basuh muka kan..okay..camni caranya,.korang ambil air beras yang sudah dibilas 3 kali...dan basuh muka korang dengan air tadi sampai rata...lepas tu bilas dengan air bersih.

Amalkan 2, 3 kali seminggu..insyaAllah muka korang akan berseri-seri macam muka aku..muahahaha*membajetkan diri berjuta kalinya*....hee..tapi ciyes aku tak tipu...petua ni memang best dan selalu aku buat taw...*nak berseri sokmo kan*..hiii

p/s: cubalah..tentu korang rasa nak buat setiap hari....hehe*akulah tuh*




20 comments

10 February 2013 at 20:14

tak pernah try pun lagi...guna air basuhan ke-3 terus ke atau air basuhan beras yg pertama tu??

10 February 2013 at 20:16

@Cik Kamoo

eh jangan guna air basuhan yg prtama..guna air basuhan yg ketiga jew taw

10 February 2013 at 20:20

just nk bagi pesanan... air basuhan beras tu makesure yang basuhan ke3 or ke 4.. sbb beras sekarng ni bukannya bersih sgt... habuk jer banyk... kalau beras gred A mungkin ok sikit, kalau beras import myb dh lama dlm pakaging, dh mendap habuk.. kalau korang pergi ke tempat pemprosesan beras, tgklah sendiri cara prosesnyer.. mmg banyak habuk. (habuk kat sini means habuk beras, jerami, kulitpadi yg terdedah dgn keadaan sawah padi dan racun2nyer) Kalau nk buat amik beras yang sudah di basuh dan rendam semalaman, kisar n buat bedak sejuk. lagi bersih dari air basuhan beras.

10 February 2013 at 20:21

nak buat jugak la :)

10 February 2013 at 20:31

hmm..uma ni pkai beras murah je..huhu..gtal2 tak nty?

10 February 2013 at 20:34

@miLa

rumah sy pom guna beras murah gak...cume basuh banyak kalilah yew...insyaAllah tak gatal..setakat ni ok lg sy buat..

10 February 2013 at 21:37

sys,lepas sapu sampai rata tak payah tunggu sampai kering ker ?

10 February 2013 at 21:40

Nice sharing =D

10 February 2013 at 22:06

@NurShabrina
xyah xpew..tp nk tggu kering pom ok gak^^

10 February 2013 at 23:36

salam. singgah n follow cni.
nice tips (=

11 February 2013 at 00:02

petua yg bagus...selain itu amalkan bangun awal pagi, mandi air biasa sebelum pagi...jangan di lap air wuduk kat muka,biar kering sendiri...amalkan mandi air limau,bukan hanya dalam perubatan saja...baca selawat tiap kali nak bersolek...

11 February 2013 at 01:42

confirm berseri-seri tu..hehe

11 February 2013 at 04:04

betul ni..lyeen pernah cuba..haahha..muka mcm ada lampu lip-lap-lip lap..ahhaha

p/s: Boleh tolong Lyeen LIKE kan gambar dkt FB. Ada dalam entry ni
---> http://dewisyifaindehouse.blogspot.com/2013/02/minta-bantuan.html

11 February 2013 at 06:40

Dofollow blog ni

Akak suka stimkan muka bila nasi tengah menggelegak...

11 February 2013 at 07:26

ok must terai nih...macehhhh

11 February 2013 at 07:35

Waa...ye ke? tak pernah cuba..bolehlah cuba..hehe..nanti habis nasi mentah sebab cedok air beras..mengamuk umi dekat rumah.heee.

11 February 2013 at 07:44

nak try gak lah..di samping semangat sikit tolong mak kat dapur. ada udang di seblaik meggi..hehe

11 February 2013 at 20:40

OOooOO..patut lah cik biela cantik berseri.

12 February 2013 at 01:21

wahhh..ptut la kmu berseri2...nak cuba jugakkkk!

12 February 2013 at 04:13

dulu husna rajin jgak buat..tp sejal duk hostel nih mcm malas dh nak buat bila blik umah..=P

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^