Home » » Petua hilang bintik hitam di muka

Petua hilang bintik hitam di muka



Petua hilangkan bintik hitam dimuka ni aku belajar dari kawan aku...caranya memang mudah dan jimat!!tak payah nak beli-beli masker bagai...cuma gunakan sebijik telur dan kapas muka sahaja.

Aku rasa ramai yang dah tahu caranya..tapi biarlah aku berkongsi bagi yang tak tahu*yang tahu tuh diam-diam sudahla yew*..heee...caranya macam nih..mula-mula korang pecahkan telur dan ambil bahagian yang putih sahaja...yang kuning tuh korang buatlah ape yang patot*makan ke*..hehe..

Selepas tu korang ambik kapas dan rendam dalam telur putih tuh sampailah semua permukaan kapas rata dengan telur putih. Lepas tuh korang tampal jew kapas tadi dimuka korang...yang paling banyak bintik hitam tu konfemlah di hidungkan?so...*letak kat bahagian tu lebih sikit*..biar cepat tanggal bintik hitam di bahagian tu.

Tampalkan kapas yang direndam diseluruh muka....bila dah betol-betol kering baru korang boleh buang kapas tu taw....korang tengoklah sendirik hasilnya nanti..*memang daaa booomm*...amalkan dua kali seminggu..insyaAllah muka korang akan licin dan zero bintik hitam.

p/s: sebenarnye sekarang kat muke aku bertampal kapas ni...tunggu mase nak buang jew...hehe..*tak sabar nak tengok bintik hitam tanggal*

22 comments

4 February 2013 at 07:25

Nnt share la..
Biela buat berkesan ke tak.

4 February 2013 at 07:30

Pernah cuba cara nie dik...hihi..tapi guna tisu je...nanti nak try pakai kapas pulak...mana tau berjaya,,,,hihi

4 February 2013 at 07:32

cara ini mmg berkesan kan....heee :) :D

4 February 2013 at 07:38

tips yg baik ni...hehe

4 February 2013 at 07:44

nnt nak try la, hihi, balas kunjungan, rezeki dia, esok2 rezeki awak plak, nnt saya buat mini GA saya jemput awak ek..;_)

4 February 2013 at 07:44

@CiK Bella
share?ala malulah..hee..tp mmg brkesanlah..tryla

4 February 2013 at 07:45

a ah..sy sndiri pon buat bnda yg sama..berkesan.. hehehe..dah follow.. mehla blogwalking ke sini..
http://iellakylla.blogspot.com/

4 February 2013 at 07:47

xpernah try. tapi nak try suatu hari nanti.hehe kalau pakai masa tido. esok pagi buang boleh x ek

4 February 2013 at 07:57

Saya tak tahu..hehe..ohh..baru tahu. terima kasih share..Mudah dan jimat.

4 February 2013 at 08:08

@NaZiRaH @ Ezyra
ok nazirah..hehe

4 February 2013 at 08:09

@hana hadi
boleh jew..asalkan etol-betol kering

4 February 2013 at 08:32

rsanya prnh tbca klu tmbh madu skit ngn tlur ptih tu lgi ok.. nice shring! leh try pas nie ^^

btw done follow u!! http://fakhruru.blogspot.com

4 February 2013 at 08:32

boleh try ni.. x yah nak bli mask ke ape kan... insyallah...

baru follow sini... singgah la blog sy http://eqataurusgurl91.blogspot.com/

4 February 2013 at 08:35

comel blog ni ! sukanyaaa

4 February 2013 at 17:20

a'ah..husna pon ada nih..balik nih nk try lar..

nnti jgn lupa share apa perkembangannya taw..=)

4 February 2013 at 18:00

dah tahu! hehe
tp iima tak guna kapas guna tisu.
tp skrg mls da selalu guna nose pad je tp ttp sapu ngn telur dulu..

4 February 2013 at 20:09

petua yg baik..tq for sharing :)

4 February 2013 at 20:23

ohh tak tau pulak pasal petua nih.. btw thanks 4 sharing dear.. <3

5 February 2013 at 00:09

mg elok cara ni..sy buat 1st time hari tu mmg tercabutsemua kotor2 tu

5 February 2013 at 16:08

interesting... tk for the tips.. nanti nak cubalah...

29 November 2013 at 19:59

Dulu slalu buat kt rmh ngan adek bradek.. kne pulak kitorg 5beradik pmpn je.. mmg suke r aktiviti ni.. ni dah kawen, bt kt en.suami pulak..hehe..

Jom lawat kat sini.. she love everything -->>> www.shelovevitamin & www.shelovestyle.blogspot.com

25 January 2014 at 20:09

mm berkesan,. tp kena ingt ye kalau orang yang berkulit muka kering. x sesuai untuk mncuba bnda nie.. nnti habis mgelupas dan luka muka dy.. Just share info :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^