Home » » Pelik!! Wanita Dakwa Lahir Anak Kembar Buaya

Pelik!! Wanita Dakwa Lahir Anak Kembar Buaya



Sinjai: Penduduk di daerah ini di Sulawesi Selatan heboh dengan kelahiran bayi lelaki yang mempunyai kembar seekor buaya.

Penduduk Sinjai dan kawasan bersebelahan berpusu-pusu mengunjungi rumah wanita bernama Huda, 40, untuk melihat kejadian aneh itu.

Anak buaya itu diletakkan di dalam besen berhampiran bayi berkenaan.

Ketika diwawancara wartawan, Huda mengaku mengalami kelainan ketika hamil kali ini, berbanding dengan sebelumnya.

Menurutnya, ketika melahirkan kandungannya di Dusun Bontosunggu di Sinjai Barat, Desa Terasa, dia hanya dibantu oleh suami, Marping. “Yang keluar bukan bayi, tetapi telur putih sebesar bola tenis. Tiba-tiba telur itu pecah dan seekor buaya berwarna hitam dan keemasan muncul. Perut saya tetap besar. Keesokan harinya, saya melahirkan pula bayi saya,” katanya.

Huda dan suaminya yakin anak buaya yang mereka namakan Nur Baya itu ialah kembar anak lelaki mereka yang diberi nama Muhammad Nur. - Kompas

p/s: entah betol ke tidak perempuan ni yew...kehkeh...^_____^

10 comments

25 February 2013 at 04:14

Kalau artikal ini benar...Allah nak tunjukkan kepada kita... :)

25 February 2013 at 04:26

xtau nk caye ke x? hmm..Wallahualam..

25 February 2013 at 04:30

SubhanaAllah..kalau benar..mesti ada sesuatu Allah nak tunjuk..

25 February 2013 at 04:43

boleh pulak macam tu ...

25 February 2013 at 06:05

xtahu nak kata apa..hanya Allah yang Maha Mengetahui..

25 February 2013 at 06:47

entahlah...bukti pun takde pasal masa bersalin pun suami dia je yg bantu....

25 February 2013 at 07:03

wallahualam...pelik bin ajaib

9 September 2013 at 17:25

Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa dan Maha Pencipta, tiada yang musykil bagi Allah dan dia yang mengetahui akan segala sesuatu sedangkan manusia tidak mengetahuinya. Bukankah Allah juga yang menjadikan alam ghaib dan makhluknya. Tiada yang tahu tentang sesuatu yang ghaib melainkan Allah swt.

9 September 2013 at 17:26

Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa dan Maha Pencipta, tiada yang musykil bagi Allah dan dia yang mengetahui akan segala sesuatu sedangkan manusia tidak mengetahuinya. Bukankah Allah juga yang menjadikan alam ghaib dan makhluknya. Tiada yang tahu tentang sesuatu yang ghaib melainkan Allah swt.

9 September 2013 at 18:07

Oh yer...dan satu lagi, orang kata lah...tak tahu betul ke tak...tapi memang buaya pada fitrahnya ada lima jari di kedua belah kaki depan dan cuma ada empat jari di kedua belah kaki belakang menjadikan cukup 18 jari kesemuanya. Buaya yang menjadi kembaran manusia ni mempunyai cukup 20 jari. 5 jari di kedua belah kaki depan dan 5 jari di kedua belah kaki belakang menjadikan 20 jari seperti manusia.

Hanya Allah saja yang tahu...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^