Home » , » Cinta dan perasaan

Cinta dan perasaan


Dulu..aku selalu fikir..kalau kita sayangkan seseorang..orang tu pom akan sayangkan kita...aku selalu ingat...kalau kita cintakan seseorang..orang tu akan cintakan kita....bila kita engatkan dia...dia pom akan ingat kat kita...tapi bila dah besar, baru aku tahu bukan semua yang kita fikir, bukan semua yang kita nak..kita akan dapat.

Aku tahu..aku banyak salah...aku banyak khilaf....aku selalu melakukan kesilapan di masa yang lampau...tapi sekarang aku nak berubah...aku tak nak kecewakan siapa-siapa lagi...aku sedar..hati seseorang tu mahal untuk disakiti...tinggi untuk aku bandingi....dan sukar untuk aku rasai.

Dia mungkin baik.....dia mungkin memahami...dia mungkin ada segalanya..namun...aku......susah untuk mencintai...sukar untuk menyayangi seperti insan lain..maafkan aku...mungkin terlalu awal untuk aku fikirkan tentang soal ni...masih banyak lagi aku perlu pelajari tentang kehidupan...tentang cinta..tentang persahabatan dan tentang suatu perasaan.

Aku masih mencari..apa itu rase hati...ape itu rase cinta..apa itu makna rindu....maafkan segalanya...aku hanya manusia biasa....manusia yang baru ingin mengenali dunia yang sementara ni.....hiduplah baik-baik...jangan musnahkan segalanya kerana aku.

Allah adalah kekuatan, untuk mencari kekuatan carilah Allah.

p/s: jiwang beno aku yew...hurmmm..pape pom...memang mood sadesss

15 comments

12 February 2013 at 21:41

sedih??allah kan ada ^_^

12 February 2013 at 21:48

@Budak Kampung
betol2..hee

12 February 2013 at 22:41

jemput join GA saya ;)

http://diaryismah.blogspot.com/2013/02/the-very-first-giveaway-by-di.html

12 February 2013 at 23:24

Hanya Cinta Allah yang kekal abadi.

12 February 2013 at 23:24

awaakk.. jgn sedih..
setiap yg happen msti ade sebab tersendiri. insyaAllah ade hikmah. keep praying. He will always listen. ^_^

12 February 2013 at 23:29

jangan sedih2,,,

13 February 2013 at 00:44

bwu putus cintA ke cik bielA ?

13 February 2013 at 00:53

@вʋввℓɛ ρσρƨ
haha...putus cintalah sgt..heee

13 February 2013 at 00:54

@вʋввℓɛ ρσρƨ
haha...putus cintalah sgt..heee

13 February 2013 at 03:58

hidup ni ibarat anak panah... kadang2 anak panah tu tersimpang jauh dari sasarannya... lain yg kita nak..lain kita dapat...suka ke...tak suka ke... kita kena terima hakikat... pahit ke manis ke... hidup perlu di teruskan...

berdoalah seagi kita di anugerahkan fikiran yg waras... ingat kita cuma ada DIA...DIA yang Maha Esa...

13 February 2013 at 04:30

tak mau sedey. cinta manusia, hilang kan berganti. mihmih :)

13 February 2013 at 06:22

nape ni biela..? harap bersabar ye...:)

13 February 2013 at 10:26

take care dear...

13 February 2013 at 15:47

Insya Allah akan jumpa jugak yang betul-betul awak sayang =D

2 June 2013 at 08:59

salam..nice entry..cinta itu milik ALLAH yg kekal abadi..

sebelum kita mencintai si dia, cintailag dahulu DIA yg mencipta rasa cinta..:-)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^