Home » , » Bersyukurlah Sayang

Bersyukurlah Sayang



Dua tiga hari sebelum ni, result aku untuk sem lepas dah keluar...masa mula-mula tengok rezuk tu rasa macam tak percaya...yela...memang meningkat sangat dari rezuk sebelum ni..alhamdullilah...rasa nak menangis jew masa tuh.

Tapi...bila tanya kawan-kawan yang lain..rupanya ramai juga yang tinggi..malah majoriti kawan yang rapat dengan aku dapat dekan!!tiba-tiba jew perasaan aku jadi jeles dengan kawan-kawan yang lain..tengokk...kejap jew hati manusia ni berubah kan??Aku jadi geram sebab rezuk aku nak 0.4 jew lagi nak dekan*sades kan*

Aku rasa macam sedih...dan tertanya-tanya..kenapa ramai yang dekan?kenapa?dan kenapa?begitulah persoalan demi persoalan....manusia ni rupanya susah nak bersyukur...huu...tiba-tiba..terlintas di fikiran aku...ya Allah berdosanya aku mempersoalkan apa yang Allah dah bagi...sepatutnya aku bersyukur..ya...bersyukur! Allah telah berfirman bahawa:

 "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih". (Surah Ibrahim:7)

Masa aku teringatkan ayat kat atas...aku menangis...masa tu baru aku sedar...semua ni adalah ujian dari Allah...dan aku yakin pada masa tuh..yang apabila kita bersyukur..Allah akan tambahkan lagi nikmat kepada kita..Allah tak pernah menzalimi kita...tidak sama sekali.

Hari esok aku dah bertolak ke U...untuk sem ni..aku berazam akan belajar betol-betol dan tak akan tidow dalam kuliah lagi..huu..insyaAllah....rezuk untuk sem depan lebih baik dari sem sebelum-sebelum ni...yang penting...kita kena redha dan bersyukur atas pemberianNYA.

p/s: bersyukurlah sayang..Allah nak bagi lebih lagi jika kamu berusaha=)



4 comments

14 February 2013 at 23:19

jgn la kamu bersedih sesungguhnya rezeki ada dimana2..sifat iri hati mmg x lari dr ati seorg mnusia..

14 February 2013 at 23:35

Tak dapat dekan pun takpe, janji result lulus.. tu pun boleh buat orang tua kita bangga (pesanan ikhlas dari budak yg tak dapat sambung belajar) xD

15 February 2013 at 05:31

jangan sedih2...yg fail tu mesti jeles ngan kamu pulak...ct ni xprnh dpt 3 pointer, kmu bertuah dh tu..hihi..goodluck ye :D

15 February 2013 at 09:47

mmg patut bersyukur pasal biela dah buat yg terbaik....tapi jeles kat kawan yg dapat dekan tu pon bagus jugak utk bg motivasi supaya belajar lebih gigih sem depan...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^