Home » » Yogurt yang sedap

Yogurt yang sedap



Huishh sedapnye yogurt tuh kan?kan?kan?*pakse orang ngaku plak*...hehe...heyy siapa yang tak tahu..aku ni peminat yogurt tegar...kalau pergi market tak sah kalau tak beli yogurt...rasenye yang masam-masam manis..dicampur pulak dengan strawberry..fuhhh...cedappp...*suke giler*..

Nak buat sendirik tak pandai..so beli jelah yang mampu kan..adik-adik aku semua tak suka..masam katenye..dan aku konfem antara korang pom ade tak suka kan?lagi-lagilah yang tak suke minum susu tuh....kenape tak suke yew?rugi3...banyak khasiat yogurt ni taw,,antaranya?jom bacer bawah ni:

Khasiat yogurt
1)Membantu memberi keseimbangan dalam kitaran usus
2)Protein dan kalsiumnye boleh tingkatkan tumbesaran tulang
3)Kurangkan risiko darah tinggi dan risiko jangkitan faraj

Camne??banyak kan..bukan tuh jew..bagi yang nak berdiet tuh...yogurtlah pilihan yang tepat taw...sebab ape??sebab makan sikit jew yogurt ni pom dah kenyang.....kecualilah kalau korang tetap nak makan banyak benda lain*tuh lain citer k*..bahaha..

p/s: amalkan makan yogurt untuk kesihatan bersama*tibe-tibe jadi doktor jap*

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^