Home » » Tidur+Makan+Tembam

Tidur+Makan+Tembam



Amboi-amboi tembamnye muke budak tuh kan??fuhhh....aku yang duk kat umah ni makin menembam macam budak tuh hahh...camnelah tak tembam..asyik tidow makan jew kan...hiii..tapi seronok duk umah ni..makan pom cedap-cedap jew...nyummmmyyy*teringat lauk daging+petai tadi*...ehh jangan terliur...bahahaha

Sehari makan...hurmmmm*tak pasti berapa kali*..yang pasti bila perut rasa lapar,terus pergi dapur selongkar apa yang ade...kwi3...kat umah ni pulak macam gedung makanan...macam-macam ade.....nak apa??buah?nasi?kuih??semue adelah....kadang-kadang mak saudare bagi...kadang-kadang mak beli...buat senidrik??lauk ngan nasik jelah buat sendirik...heee*nampak tak kemalasan 360 dgree kat situ*

Teringat pulak kalau kat kampus...nak makan tuh susah betol..bukan susah sebab apa, tapi makanan dahla tak sedap..pastu mahal...adoiii camnelah orang yang lembut jiwe macam aku ni tak komplain *keperasaan berlaku*...bayangkan kuah pom dicas jugak...huuuu...kalau nak jimat,terpaksalah masak sendirik..*curi-curi masak*..sebab aku duk hostel u....bukan umah sewa..

Kalau kiteorang masak...sehari tuh duit makan just RM3 camtu jew..tapi kalau beli dekat kafe RM5..haa bolehlah jimat RM2 kat situ...okaylah tuh kan...sekurang-kurangnye ade usaha nak jimat..yelah...duit PTPTN ni abis macam air dicurahkan didaun keladi*hentam jew peribahasa ape pom*....

Start sem depan...memang bajet dari awal nak jimat duit...sebab tak nak mintak duit mak ngan ayah...adushhh malu dah nak mintak*cube jadi matang*..heee...sampai bile nak meminta jew kan..kadang-kadang terase gak nak memberi...almaklumlah..tangan diataskan lebih baik dari dibawah...teringat pulak kata-kata mak kat aku...

Mak: Duit ade tak lagi?
Aku: Hurmmm..ade lagi sikit.
Mak: Berape?
Aku: Cukuplah buat makan.
Mak: Takpe lah nanti mak bank in.
Aku: Hurmm..mak..ila malulah sebab selalu mak bagi duit.
Mak: nak malu apenye?ila kan belajar lagi...nanti dah keje bawulah rase malu yew.

Haaa..baik kan mak aku?hehe..yela mak aku..mak korang pom camtu gak..so, belajarlah rajin-rajin...dan jangan lupe balas jasa diorang...diorang memang tak mintak..tapi kite nih paham bahaselah sikit kan....*insyaAllah aku akan balas jase diorang*

p/s: tembam ok lagi..tapi jangan demukkk pulak yew...*demuk???gemokkkklah*..heee

4 comments

19 January 2013 at 09:23

pesanan ikhlas, amalkan gaya hidup sihat, agar tidak menyesal di kemudia hari..peace..hihi

jemput singgah
http://shazrinmraz.blogspot.com/2013/01/kitar-hidup-seorang-hamba.html

19 January 2013 at 09:46

Mkn kat cafe ni tak leh bagi kepuasan mcm kat umah... hehe

alamak, parent kita lebih kurg sama r..
bila call ke balik rumah ke mesti tnya ada duit tak.. Segan gak lah.. hehe

19 January 2013 at 09:51

haha betul tu nak puas lagi elok masak sendiri...eh? nak puas ke nak jimat? jap nak baca entri ni lg sekali...:P

19 January 2013 at 17:08

tembam ngan demuk x sama ea?? =P

husna pon dah cuba utk jimat cermat nih..buat bisnes..hehe..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^