Home » , » Love not everything

Love not everything



Pernah bercinta dan jatuh cinta??yess i did...hee...*tak payah nak speaking sangatlah kan*...masa bercinta semuanye indah-indah..gunung sanggup didaki...lautan api sanggup direnangi...woooww...dasyatnye orang bercinta ni..tapi.....cinta ni segalanya ke??semua orang berkhawin ni bercinta dulu yew?

Listen..listen..listen..*pinjam trademark sharipah jap*..hee...love not everything...yes maybe love is something...but absolutely not everything...kecuali cinta kepada Illahi..tapi cinta pada manusia tak kan kekal lama..sebab manusia tu pom akan mati dan akan meninggalkan kita...berbaloi ke kita utamakan cinta manusia dari cinta Allah??*sangat rugikan*

Bercinta tak salah..tapi janganlah bercinta hingga menimbulkan fitnah......salurkan cinta kepada yang halal..itu yang terbaik...tak semestinya kalau sebut pasal cinta ni kat pakwe n makwe jew..tapi cinta kat ibu bapa,kawan dan orang yang halal untuk kita bercinta...*bagi yang single lagilah*...yang dah kawen tuh konfemlah cinta halal kan*adoiii tak sabarnye*..heeee

Penantian sememangnye satu penyeksaan...yup...kita selalu rase sunyi bila tak ade orang yang nak kol,msg serta ambek berat pasal kita kan?dan kita rase jeles bile tengok kawan-kawan kite mesra-mesra,out-out dengan pasangan diorang kan??lagilah jeles tengok kawan kita yang dah kawennnn kan??hurmm semue tu satu dugaan...insyaAllah kesabaran kita yang tinggi ni akan dibalas dengan yang terbaik....amin..

Aku bukanlah yang terbaik...aku jugak bukan alim sangat pom...aku ni banyak kelemahan...sebab aku ni manusia biasa...buat masa sekarang aku ingin memperbaiki diri...mengenal lagi Rabbi...kerana aku tahu...cinta yang terbaik ialah cinta yang halal dan datangnye cinta itu hanya selepas kawen..maaf untuk janji-janji yang ditaburkan..maaf jugak jika ade kekhilafan...bagilah peluang untuk kita lebih dekat denganNya dan jauh dari maksiat yang dihasut oleh setan....yes!!saya nak berubah!!*semangat berkobar-kobar*


p/s: awaklah orang yang paling berani kerana melepaskan cinta yang belom halal itu pergi*kalau ade jodoh tak kemanekan*

4 comments

21 January 2013 at 05:21

bercintalah berpada-pada..:D yup..btul awk..biarlah cinta satu2nya kpd illahi.:D

21 January 2013 at 08:08

nice sharing.. =)

21 January 2013 at 15:10

btul2..nice entry..

22 January 2013 at 07:51

:)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^