Home » , » Janganlah Terlalu

Janganlah Terlalu



Holla guys...fuhh windu giler kat belog aku nih...hehe...dua hari tak update macam dua bulan kowt...*k fine..over*...Macam-macam dugaan aku nak sampai kat kampung bawu ni taw...bas rosak....huuu..terpaksa tunggu bas lain untuk balik kampung...alhamdulillah..sampai jugak aku kat umah nih..yeahhh...dah balas dendam dah.....*tidow n makan banyak2*...hee..janganlah terlalu?ape pulak entry aku kali ni yew....

Aku cuma nak bagitau, kalau kita sayangkan seseorang janganlah kita terlalu sayang..jika kita terlalu bencikan seseorang pom..janganlah terlalu benci..begitu juga janganlah kita terlalu percayakan seseorang tuh....kenapa???sebab semua manusia ni tak sempurna...kita selalu melakukan kesilapan, begitu juga dengan orang sekeliling kita...

Sebenarnya aku teringat masa kat sekolah dulu...cikgu aku selalu pesan..kalau kita terlalu percayakan orang, simpanlah 1% kita meragui dia..bukan sebab kita bersangka buruk kat dia, tapi bayangkan kalau kita percayakan dia 100%..tiba-tiba dia tipu kita...camne hati kita masa tuh??tentu rasa sangat kecewakan?tentu kita benci kat dia kan??tapi jika kita dah bersedia...dan kita tahu dia pom tak sempurna..kekecewan kita tuh mungkin akan sekejap jew..percayalah^^

Agama kita pom melarang kita buat sesuatu tuh dengan over...agama kita menyuruh kita selalu bersederhana dalam semua perkara kan?so, selalulah kita beringat....hiduplah secara bersederhana..dan jadikanlah nabi Muhammad sebagai idola utama kita...=)

p/s: remember this...don't over!!!.....dush...dush...dush..*terkena yew?*...hee

1 comment

18 January 2013 at 05:31

yup betul tu...jgn terlalu percayakan seseorg dgn melulu...tapi bagi dia peluang utk buat yg terbaik...kalau dia gagal, terima je dgn hati terbuka...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^