Home » » Makna sebuah kehidupan

Makna sebuah kehidupan



Semua orang kat dunia ni mempunyai matlamat hidup masing-masing kan?apa matlamat hidup korang sekarang?nak berjaya dalam hidup?nak jadi orang yang paling dikagumi?nak jadi orang paling bijak??yew..semua orang ada matlamat..dan semua matlamat tuh tentulah berbeza..

Ada orang fikir, kalau dia menjadi ratu cantik dunia dialah orang yang paling bahagia, ada pulak yang cakap kalau dia jadi pemain bola sepak femes, dialah orang berjaya...dan pelbagai lagi..tapi apakah hakikat sebuah kebahagiaan tu??siapakah orang yang paling berjaya??

Kita selalu lupa, selalu alpa...apa tujuan kita diciptakan di dunia?kepada siapa kita akan kembali??kita lupa...kita hanyalah seorang hamba...hamba Allah...dan diciptakan hanyalah untuk beribadat kepadaNya...rupa-rupanya hakikat sebuah kebahagiaan tuh bukannya terletak kepada pangkat, rupa, dan harta...tapi kebahagiaan hanya dapat dikecapi apabila kita mendapat keredhaan dariNya...jika selalu difikirkan tentang dunia..sampai bila pun tak kan habis...percayalah..^^

p/s: terlalu fikirkan dunia, hingga lupa makna sebenar kehidupan..*belajar untuk berubah*



3 comments

27 December 2012 at 06:10

hrap flw sy blk :) http://mimque.blogspot.com/

27 December 2012 at 06:29

Hidup d dunia utk cipta kejayaan d akhirat.

27 December 2012 at 06:49

thanx bagi peringatan. :D

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^