Home » » Jadilah Diri Sendiri

Jadilah Diri Sendiri



Hello si blogger kacak dan comel semua...dah abis bercuti??haa esok dah kena kerja or pergi kelas balik kan*bagi yang sekolah tu untunglah, banyak lagi cuti*..tak ke jeless bunyinye tu..heee..apa pun tiada lagi rehat mulai esok dan hari-hari selepasnya*assgment berlambak + quiz midterm*

Sebenarnya hari ni aku teringat kat mak aku. Teringat kat pesan dia yang selalu suruh aku jadi diri aku sendiri. Kisahnya macam ni, aku ni selalu ikut gaya orang sekeliling aku ni. Gaya apa??gaya tudunglah..heee..aku suka tukar-tukar jenis tudung*yela nak mencuba*..nampak orang pakai tudung jenis Indon tu..nak pakai jugak..lepas tu shawl..dan sekarang tudung bawal pulak..*pening aku*

Kalau kat kampung aku kat terengganu tu, ramai orang pakai tudung Indon tu..tapi bila aku datang jew belajar kat Nilai ni..tengok ramai pakai tudung bawal pulak..jadi aku ni yang jenis mengikut terus beli tudung bawal banyak-banyak*semua warna ada*..ikut perkembanganlah sangatkan.

Mak aku marahlah kat aku, sebab mak aku cakap aku ni tak boleh jadi diri sendiri..yela, selalu ikut cara orang je kan..kata mak aku"cubalah jadi diri sendiri, kan elok macam tu..tak kan orang nak terjun bangunan pun kita nak ikut?"..huishh aku yang dengar ni terasa sangat-sangat..lepas tu aku terus cakap kat mak aku yang jenis tudung bawal ni kowt yang last aku pakai..heee ^^,

Aku bangga dengan mak aku..dari dulu sampai sekarang mak aku tetap pakai tudung labuh yang jenis sama..walaupun aku dan adik-adik ada hadiahkan tudung jenis lain, mak aku tak pakai dan just pakai dalam rumah jew...*kuat betul pendirian mak aku*

Kesimpulannya kat sini..jadilah diri kita sendiri..jangan nak ikut orang sangat..kalau apa yang kita buat tu betul,teruskan jew..jangan berpaling lagi...satu lagi buat apa-apa tu buatlah mengikut kemampuan kita, itulah yang terbaik sebenarnya.

Sekian..terima kasih sudi bacer..^_*

p/s: satu hari nanti aku nak jadi macam mak aku..insyaAllah....


8 comments

18 November 2012 at 01:55

yup..tul kn jd diri kita sendiri ^^

18 November 2012 at 01:59

bagus..pendirian teguh..

18 November 2012 at 02:03

biasalah waktu usia muda kita masih mencari apa identiti kita...

bila dah tua sikit masa tu dah malas nak ikut style org lain dah...kita akan ada gaya tersendiri....tapi biasanya org lain yg akan nampak apa gaya kita tu...

18 November 2012 at 03:12

Huhu..tudung instant dipanggil tusung indon..adoyai

18 November 2012 at 05:24

betul tu. buat ape ikut orang lain. kita ada identiti sendiri

18 November 2012 at 06:25

yup, syok nya budak skolah tgh cuti.. erm btw, wada tag awak utk join 1 contest ni. join lah ye :)
tq, http://akusukaduapuluhsatu.blogspot.com/2012/11/contest-cute-picture-by-storyofheartt.html

18 November 2012 at 19:21

jadi diri sendiri ..betul ibu adalah yang terbaik, tapi jadi diri sendiri je.. tanpa ada org usunkan bantal

20 November 2012 at 17:55

jadi diri sendiri.... =)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^