Home » » Azam Baru

Azam Baru



Salam Maal Hijrah semua..kiranya malam ni dah masuk tahun baru Islamlah yew..jadi korang dah ada azam baru ke tak ni??haa satu lagi yang paling penting dah baca doa awal tahun baru ke belom??kalau belom bolehlah pergi baca*sempat lagi ni*..hee

Sempena awal tahun baru Islam ni, marilah sama-sama berhijrah dari buruk kepada yang baik. Janganlah kita bimbang, pintu taubat Allah selalu terbuka untuk hambaNya yang ingin kembali kepadaNya. Kalau dibandingkan pengorbanan nabi kita dulu daripada kita sekarang jauh bezanya..sebagai ummat akhir zaman ni kita perlulah hargai pengorbanan nabi kita dulu yang bersusah payah untuk sebarkan Islam yang kita miliki pada hari ni.

Azam baru aku pada tahun baru Islam ni banyak sebenarnya..hurmm..*perlu ke aku senaraikan??*..hehe..perlu kot untuk peringatan kepada diri aku sendiri..antara azam baru pada tahun ni ialah:

1) Berubah menjadi seorang yang lebih baik
2) Solat diawal waktu*terutamanya subuh*
3) Menjaga hubungan sesama manusia
4) Maafkan kesalahan semua orang sebelum tidow*selalu lupa*
5) Tidak tidow dalam kuliah*takut lc kecik hati..huuu*
6) Dengar cakap mak ayah*jadi anak solehah..heee*

Haa banyak kan azam aku pada tahun ni..insyaAllah aku akan laksanakan azam baru aku ni mulai esok...korang semua doakan aku yew...ehh korang buatlah azam baru korang pulak..aku nak tengok gak azam baru korang.

p/s: perubahan memang memerlukan perngorbanan




10 comments

14 November 2012 at 06:49

salam maal hijrah...semoga tercapai...

14 November 2012 at 06:52

insyaAllah kite berubah jadi lebih baik ^_^

14 November 2012 at 08:10

@Fendy
tq fendi

14 November 2012 at 08:48

semoga dipermudahkan...

14 November 2012 at 08:57

salam maal hijrah :)

16 November 2012 at 01:30

salam maal hijrah:) semoga dapat capai hajat baru tu.

16 November 2012 at 03:31

salam maal hijrah.insyaAllah, moga perubahan yg baik akan di permudahkan :)

16 November 2012 at 15:18

Selamat berazam. hehe. Semoga tercapailah semua azam tu. amin.

Salam Maal Hijrah. :)

16 November 2012 at 20:17

wah... bagus-2

17 November 2012 at 08:49

berubah ke arah yang lebih baik... ^_^
moga hari esok lebih baik dari hari ini...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^