Home » , » Ketenangan yang dicari

Ketenangan yang dicari




Mencari ketenangan dalam hidup adalah impian setiap manusia. Siapa yang mahu hidup dalam keadaan jiwanya tak tenteram,hatinya tak tenang??mungkin dia ada segalanya...dia ada rumah yang besar, harta yang banyak, rupa yang menarik namun jika tiada ketenangan dalam hidupnya semuanya hanya sia-sia.

Berkali-kali melakukan dosa...berkali-kali jua dia memohon taubat dari sang pencipta..namun dia masih tersungkur jua dek kerana nafsu yang menguasai dirinya. Janganlah risau wahai manusia, Allah tak pernah menolak doa hambanya jika hambanya betul-betul memohon kepadaNya. Ya!!yakinlah wahai diri...Allah Maha Pengampun dan Maha penyayang.

Hari ni dan disaat ini..hidupku yang kian kusut...aku sedar mungkin kerana dosa yang telah aku lakukan membuatkan hati menjadi tidak tenang. Ya Allah...aku memohon keampunanMu. Berikanlah aku kekuatan untuk melawan nafsu dan syaitan yang direjam.

Semua ini memerlukan pengorbanan, jika pengorbanan yang aku buat ini membuat aku lebih tenang, aku rela Ya Tuhan...diwaktu ini,disaat ini, pada detik ini...aku berjanji..tak ku ulangi dosa yang dulu lagi..biarkan ianya menjadi sejarah hidupku yang kelam..dan akan kuwarnai semula hidupku dengan warna-warna yang terang diiringi redhaMu ya Allah.
Hidup ini hanya pinjaman,
Disana nanti satu kepastian.
p/s: memang rasa serabut sangat-sangat dari semalam lagi..moga hari ini lebih baik dari semalam...^_^

14 comments

15 October 2012 at 17:41

bagusnya...ketenangan akn dpt bila kita selalu ingat Allah..

15 October 2012 at 17:55

Amin ~

15 October 2012 at 18:01

aaminn.

15 October 2012 at 18:21

insya-Allah..moga Biela mendapat ketenangan yang dicari.. :)

15 October 2012 at 20:03

aku tak tahu ape kisah ko..tapi aku harap ko bersabar menghadapi nye

15 October 2012 at 20:16

kalau kita dah ada niat nak berubah alhamdullillah dan insyaAllah allah akan sentiasa disamping kita :)

15 October 2012 at 20:37

klo hati tu tak tenang..bersiap kan diri mengambil air wudhuk @ baca al-quran..insyaAllah..hati akn tenang & tenteram..hehe..awk,, jgn lupa lawat my entry jgak yea.. :))

16 October 2012 at 02:35

@Fendy
Mengingati Allah adalh ketnangan abadi^_^

16 October 2012 at 02:36

@:: Mrs.Eady ::
tq akak:)

16 October 2012 at 02:36

@Maria Menado~
tme ksih maria:)

16 October 2012 at 02:36

@miz ruha
amin......

16 October 2012 at 02:37

@Momo
amin...tme ksih momo

16 October 2012 at 02:37

@┐('⌣'┐) (┌'⌣')┌
betol2

16 October 2012 at 02:38

@Iera balqis
ok ieraa

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^