Home » » Surat untuk awak

Surat untuk awak


Malam yang hening ni,tiba-tiba saya ingat kat awak..awak,ingat tak lagi masa kita kecik-kecik dulu?kita selalu main sama-sama kan?saya ingat lagi,kawan-kawan kita yang lain selalu gosipkan saya dengan awak sebab bila main kejar-kejar saya mesti kejar awak dulu sebab awk kuat lari..tapi diorang ingat saya suka kat kat awak..tapi dalam hati kecil saya sebenarnya memang saya ada hati dengan awak..

Awak....masih saya ingat lagi,dulu saya selalu cakap kat mak saya yang bila saya besar nanti saya nak kawen dengan awak,dan mak saya senyum je bila saya cakap camtu...walaupun masa tu saya hanyalah budak 5 tahun tapi memang saya ikhlas cakap kat mak saya yang saya suka kat awa..saya suka semua tentang awak dan lagi satu kita banyak persamaan...

Masa akhir saya tahun tingkatan 3,saya sakit...saya disyaki sakit buah pinggang..tapi belum tahap yang serius..masa tu sepupu kita kak mi yang jaga saya...yang selalu usik saya dengan awak tu..masa dia jaga saya tuh tiba2 dia tanya saya nak tak nombor telefon awak..saya cakap saya malu..lepas tu tanpa saya sangka dia yang kacau awak guna telefon saya..bermula dari tu lah saya makin rapat dengan awak..

Awak..saya terlalu sayangkan awak..sebab awaklah cinta pertama saya dan tak pernah dalam hidup saya jatuh cinta dekat lelaki kecuali awak. Suatu hari awak tanya saya,adakah saya sayangkan awak?sebab awak cakap awak sayang saya sejak kita kecil lagi..nampaknya saya tak bertepuk sebelah tangan..

Awak rapat sangat dengan ummi awak kan,sampai semua benda pasal kita awak cerita kat ummi awak 
walaupun saya tak bagi awak cakap kat mak awak,tapi awak degil!!saya tahu ummi awak pun suka saya sebab dari kecik ummi awak cakap nak jadikan saya menantu dia..hmm malunya saya kalau ingat balik..

Sejak dari tu,hubungan kita jadi renggang sebab ummi awak cakap kat mak saya yang awak suka kat saya,tapi mak saya tak bagi kerana kita sepupu..awakk...kenapa kita sepupu??sedangkan saya sayang awak 
lebih dari itu.

Demi mak ayah saya,saya cuba untuk lupakan awak..namun saya memang tak boleh..saya tetap kol awak dekat sekolah dengan menggunakan public phone sebab masa tu saya kan duk asrama penuh..awak tahu tak,saya memang tak boleh fokus kat belajar sebab selalu ingatkan awak..entahlah..saya memang betul-betul buta masa tu..buta dengan cinta saya sendiri.

SPM semakin dekat,tapi saya tetap macam tu..masa SPM pun saya tetap kol awak...hmm...rezuk SPM saya biasa-biasa jew..hinggakan saya tak boleh masuk u..saya hanya dapat matrik..mak saya,saudara-saudara kita yang lain semua salahkan awak..padahal saya yang salah..kesian kat awak...

Saya tak pergi matrik tapi saya sambung tingkatan 6..sejak saya masuk f6 awak langsung tak contact saya..kenapa??memang saya sedih sangat-sangat..tapi untuk tunaikan janji saya kat awak yang saya akan tetap masuk u..saya belajar rajin-rajin dan sekarang saya telah bergelar seorang mahasiswa..

Kini kita dah besar kan..awak pun dah keje...sekarang saya baru saya sedar,awak sengaja tak contact saya dulu sebab awak nak saya fokus kat belajar saya..awakk...sekarang saya dah tunaikan janji saya..saya harap awak hepy..
Awak....saya memang rindu sangat kat awak..tapi saya pendam dalam-dalam rindu tu..sebab saya tak nak sakitkan hati awak lagi kerana saya harus terima hakikat yang kita tak kan boleh bersama...dimana pun awak berada sekarang,dengan siapa pun saya harap bahagia..saya doakan awak akan dapat jodoh yang lebih baik dari saya..sebab saya perlu beljar menerima kenyataan yang cinta tak semestinya memiliki...

p/s: surat ni aku tujukan khas untuk si dia yang pernah bermaharaja lela dihati aku dulu..time kasih untuk segalanya..mood:sedih!!

18 comments

29 September 2012 at 16:33

http://bingkaibiru.blogspot.com/2012/09/dia-ujian-buat-diriku.html

mungkin entry ini dapat membantu anda sahabat..=)

29 September 2012 at 16:55

sweetnyer...

29 September 2012 at 18:39

Waaaa...best nye Cinte dari kecik.InsyaAllah..kalau dah jodoh takkan kemana ^^

29 September 2012 at 20:33

cinta kene bijak...kalau cinta Allah ,Allah xkan tinggalkan...jodoh ada..jgn risau..

29 September 2012 at 21:52

@Husairi Hanafi
tq husairi..hehe

29 September 2012 at 21:52

@Husairi Hanafi
tq husairi..hehe

29 September 2012 at 21:53

@Najiah Shaharain
sweetkan macam gula2..hehe

29 September 2012 at 21:53

@cik azLyzah⊙.☉
betol2..

29 September 2012 at 21:54

@Fendy
time kasih:)

29 September 2012 at 22:01

sweettttt nya bacaaaaa :')
alang2 sggah nk tggal jejak. jom join segmen review blog jom:)
http://ernaziana.blogspot.com/2012/09/segmen-review-blog-by-superkitty.html

29 September 2012 at 22:33

i noe whoe det.. hihi.. xpela, sbr erk syg ;)

29 September 2012 at 22:43

@zakira hafizah
heehe..awak sorg jew taw kan..tq kiera

30 September 2012 at 09:01

sweet sangat baca entri ni~~

jangan sedey2 ye.. insya-Allah,kalau jodah tak kemana~~ :)



30 September 2012 at 11:30

banyaklah berdoa...jodoh x kan ke mana nabila...sesungguhnya doa itu pedang umat islam..insyaALLAH dgn berkat doa,awak akn dapat sesorang yg paling soleh utk awak..amin =)

10 November 2012 at 01:35

aaaaa.... sedih..
mmg sweet, tp sedih.. awk, sepupu boleh je kawen, walau pn x digalakkan... nape mak awk x bagi..
insyaAllah. mungkin Allah dh tentukan yg lebih baik utk awk :)
kuat k!

27 December 2012 at 01:16

Peh cinta dari kecik sampai kerja..

Tak reti sangat nak komen pasal cinta ni..
Xd pengalaman..btw thank join segmen jerit pekik

9 September 2014 at 20:34

pehhh sdihh nye... ase cam nk ngis ade..
sabar ye nabila... .
nk kte nyanyi kan lagu . untok mu nabila ke..
hehehe... insyallah .. klau ade jdoh x kmne..

9 September 2014 at 20:35

hahhaa... sedih sngat2....
insyaallah .. klau ade jdoh x kmne ..
ase cam nk nagis jeee...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^