Home » » Kenangan

Kenangan

Kenangan,
Banyak mengajar aku,
tentang kehidupan,
tentang cinta,
tentang sahabat,
tentang semuanya,
aku belajar melalui kenangan.

Sukarnya melupakan kenangan,
sehingga aku termimpi-mimpi,
terbayang-bayang benda yang jauh meninggalkan aku,
sesungguhnya hati ini sakit dan pilu,
bila kenangan menusuk dijiwaku.

Hati...tenanglah,
kenangan memang sukar dilupakan,
tapi cubalah melupakan benda yang telah tiada,
sesungguhnya wahai hati,
aku terasa sangat sakit didalam,
walau diluar nampak indah,
kerana ditenggelamkan oleh ego yang dalam.

Aku belajar untuk melenyapkan,
belajar untuk melupakan,
belajar untuk menghilangkan,
kenangan yang silam,
kenangan yang membuatkan,
hati ini tidak tenteram,
oh Tuhan,
hanya Kau yang mampu.
Kenangan bukan semua indah kan??tapi yang indah tetap akan ku kenang sehingga akhir hayatku:)

10 comments

23 September 2012 at 09:07

biar kenangan tersimpan jadi memori...

23 September 2012 at 09:13

kenangan mengusik jiwa, :) pe pon kenagan memnag susah nak dilupakan. kena pulak kenangan manis. kenangan pahit pun tak kurang hebatnya. heheh

kenangan pahit pun susah jugak nk lupa. hehehe

kenangan memalukan lagi best. ehehhe kalau ingat balik, mesti senyum. ahahhaa

23 September 2012 at 09:17

nabila kenangan indah susah hendah di lupakan,,tetapi kehitan itu menjadi kiter lebih matang dan membawa diri kiter lebih menguatkan hati ini lebih kental dan membawa diri kiter lebih keyakinan masa - masa kan datang..ingatlah,bnyklAH berdoaKPDNYA hanya dialah tempat kiter mengadu dan tempat dia lah kiter memeohon hajat...banyaklah berdoa,sesungguhnya ia suka kpd UMAT YANG SUKA MEMOHON DAN BERDOA KPDNHA..amin....ah lan wah sah lan ya marhaban dr saya =)sejarah membawa kiter lebih matang diri kiter..=)

23 September 2012 at 09:21

@Mya
myra..memory dah penuhla..cmne??huhu

23 September 2012 at 09:21

@Azriff Aziz
betol2..kngan manis tetap di ingatan

23 September 2012 at 09:22

@mohd helmy paijau
time kasih:)

23 September 2012 at 14:37

Bagi wa la kan.. Setiap kenangan yg manis.. Perlu kita save.. Tapi kenangan yang buruk... Perlu kita save.. Kerana ia adalah sebagai pengajaran kepada kita.. ^_^

23 September 2012 at 16:35

sama2 nabila...al lan wah sah lan ya marhaban..apa2 pun dalam hidup ini kiter teruskan walaupun menghadapi cabaran dan dugaan di lalui dengan penuh keperitan...walaupun beribu langkah,ia di mulakan dengan 1 langkah...apa2 pun hidup ini perlulah berlandaskan syariat agama dan perlu lah mematuhi hukum adat yang di tetapkan oleh agama...apa2 pun kenangan tetap indah walaupun ia hanya seketika kiter lalui tetapi kepahitan itu mengajar kiter lebih dewasa...( mcm pakar motivasi pulak )eee...salam perkenalan dari saya =) mohd helmy paijau =)..syukra jazila...

23 September 2012 at 18:36

ingat yang manis, lupa yang pahit.
jangan biarkan kenangan yang pahit itu mengganggu kehidupan sekarang.
jadikan pengajaran untuk masa depan..
^_^

23 September 2012 at 19:16

memori aku full la..kena guna external..haha

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^