Home » » Jangan sampai tersalah memilih

Jangan sampai tersalah memilih


Memilih memang satu benda yang sangat sukar untuk aku. Dari kecik lagi,benda-benda atau perkara penting dalam hidup aku mak aku yang tolong pilihkan,aku??memang tak pandai,biasanye yang aku pilih mesti tak kekal lama..jadi aku takut sangat untuk memilih.

Bercakap tentang memlih benda ni memang senang kan,macam mane kalau nak memilih orang pulak?maksud aku,bila kita nak pilih pasangan hidup kita nanti lah,huh memang beratlah bagi aku,lagi satu memang hati dan perasaan manusia ni kita kena jaga kan,kalau tersilap cakap badan akan binasa.

Bagi manusia seperti aku ni,memilih orang adalah benda yang paling sukar..kadang-kadang aku keliru,yang mane perlu aku pilih?adakah yang baik?atau yang sayang aku?atau yang memang aku sayang??memang keliru..tapi sebenarnya kalau kita nak yang terbaik kita mestilah pilih lelaki yang betul-betul sayang kita lebih dari kita sayang kat dia..ni ustazah aku cakap:)

Tapi mesti ada orang tanya plak,kalau kita tak sayang kat dia macm mane??kalau perempuan hatinya lembut,tak apa..mungkin hari ni kita tak sayang dia..tapi lama-lam perasaan tu akan timbul sendiri...tak percaya??cuba lah tanya mak ayah korang tuh,,pernah ke diorang bercinta??kalau ada pun sikit sangat..tapi diorang bahagia kan??

Nasihat aku bagi girls yang sedang keliru untuk memilih sekarang ni,pilihlah lelaki yang betul sayang kat kita lebih dari kita menyanyanginya sebab kalau kita tersilap pilih lelaki yang tidak sayang kita macam kita sayang kat dia,mungkin hidup kita akan merana dan tak akan bahagia..percayalah..lelaki yang betul sayang kat perempuan tu tak akan tinggalkan atau menduakan perempuan tu tanpa sebab.
p/s: korang setuju tak dengan pendapat aku?harap korang setuju...mood aku hari ni,mood cinta..hehehe

11 comments

22 September 2012 at 20:39

betul tu..cari org yg sayang kan kita berbanding kita lebih sygkan die,..

22 September 2012 at 21:01

betul betul~~ setuju... ^_^

22 September 2012 at 23:08

setuju!!

Erk..bab memilih, saya antara orang yang paling lambat.. lecehlah pilih2x..

23 September 2012 at 02:31

sebenarnya hati seseorang itu sungguh halus dan susah hendak di rasai..betulkan....??kalo seseorang itu jatuh cinta,apa perasaan???mesti dia berdebar hati dia kan...kalo x sehari x jumpa mesti berdebar kan hati itu..heheh..loving....hahah....

23 September 2012 at 03:17

@najihahfara
betol kan:)

23 September 2012 at 03:18

@muhammad asyraf
samelah kite asyraf..

23 September 2012 at 03:19

@mohd helmy paijau
haha..xyah loving sgtlah..hehe

23 September 2012 at 03:19

@miz ruha
Tq ruha:)

23 September 2012 at 03:48

hihihi btol ...untonglah kan

23 September 2012 at 16:47

kisah adam dan hawa apbila di usirkan oleh ALLAH dr syurga apbila syaitan lak natullah berjaya menghasut adam memakan buah kuldi di dalam syurga,,,sesungguhnya firman ALLAH bermaksud di dalam syurga kamu boleh mohon dan mintak sesuika hati kamu dan ingatlah jangan lah menghampiri sebuah pokok ini,,dr kesimpulan ini,hawa lah akan menjadi tulang belakang kaum adam..saetiap orang,mesti ada perasaan kasih sayang kan???jgn lah tipu diri sendiri...tapi yakni kasih sayang kiter mestilah tepat yg betul dan terutama..YANG PENTING KASIH SAYANG KPD NABI MUHAMMAD S.A.W.& TERUTAMA KASIH SAYANG KPD KEDUA IBU BAPA KITER YG TERUTAMA DAN TERAKHIR DAN kasih sayang sesama manusia dan sekeliling =)

23 September 2012 at 21:02

BETUL2 kdg manusia sering tersalah pilih kn walaupun sering diingatkan :(

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^