Home » » Fakta menarik tentang manusia

Fakta menarik tentang manusia


Hello n hye...semalam aku bagitau fakta tentang dunia kan?jadi hari ni aku nak kongsikan fakta tentang manusia plak..mungkin ade yang dah tahu,dan mungkin ada yang tak tahu langsung..jadi aku tetap nak kongsikan fakta ni..yang dah tahu tu,senyap-senyap jelah yew..

1) Manusia yang mempunyai tahi lalat lebih banyak dipercayai hidup lebih lama berbanding manusia yang kurang tahi lalat. (tapi kalau dah ajal tu xkemane kan?hehe)

2)Manusia yang pertama dijangkiti HIV ialah pada tahun 1930an.

3)Wanita mengelipkan mata dua kali lebih berbanding lelaki.

4)Manusia yang bijak dan intelligent mempunyai lebih molekul zink dan kuprum di dalam rambut mereka. 

5)Otot yang paling kuat pada seorang manusia ialah lidahnya. 

6)Tubuh kita menghasilkan dan membunuh 15 million sel darah merah dalam sesaat!

7)Secara purata, manusia menghasilkan 10,000 gallon air liur sepanjang hayatnya.

8)Ada seorang bayi lahir dalam setiap 7 saat. 

9)Anda akan dapat mengesan seekor skunk (yg bau busuk tu) dengan hanya menghidu 0.000000000000071 ounce dari bau nya. (betapa sensitif nya hidung kita...)

10)Kita bernafas lebih kurang 10 million kali setahun.

11)Semakin sejuk suhu bilik tidur anda, lebih tinggi kebarangkalian anda untuk mendapat mimpi ngeri/ buruk.

12)Cuba teka dalam 5 jari kita.. yang mana kukunya lebih cepat panjang/tumbuh? Jawapannya jari hantu / tengah. :)

13)Jari yang paling sensitif ialah jari telunjuk.

14)Nisbah berat otak dan berat badan manusia ialah 1/40 kilogram.

15)Selepas makan terlalu banyak, pendengaran anda akan kurang daripada normal. 

16)Rambut wanita mempunyai diameter 1/2 dari diameter rambut lelaki. 

17)Tulang yang paling kuat pada tubuh seorang manusia ialah tulang dagunya.

p/s:haa camne?suke lagi?share jew..hehe


7 comments

5 September 2012 at 21:36

wahh..nice..tulang dagu tu penting. :)

5 September 2012 at 21:41

wahh..nice post..i like,, yang penting, tulang dagu.hehehe

5 September 2012 at 22:53

owh wow.. tapi kan kuku paling cepat panjang utk saya adalah jari telunjuk. dua dua belah jari telunjuk. maybe kes lain kot saya ni.

5 September 2012 at 22:56

mybelh kot:)

5 September 2012 at 23:04

nice entry :)

7 September 2012 at 09:53

terbaik... rajin btl mencari dan mengeluarkan maklumat ni...

14 July 2013 at 03:29

suka pulak baca info ni.. bace no. 1 cari tahi lalat, baca no. 3 kelip2 mata, baca no. 4 sentuh rambut haha.. baca sampai bawah dox buat macam2 jea..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^