Home » » Forgiveness

Forgiveness



"Maafkan saya",mintak maaf memang mudah kan?tapi bagi orang yang kita minta maaf tu mudah jugak ke dia maafkan kita?maybe hati kita cepat memaafkan orang,tapi kita pun kena sedar manusia tu rambut jew sama hitam,hati sapelah yang tahu. Jadi sebgai manusia,elakkan diri buat orang lain terase hati ngan kita sebab kalau buat salah ngan tuhan,insyaAllah Allah maafkan tapi kalau manusia??belom tentu lagi kan..so,beware bila buat apa-apa.

Kemaafan bagi aku sangat indah apabila seseorang memaafkan orang yang bersalah padanya.Sesungguhnya hati orang itu amat kuat,yela susah taw nak orang maafkan kita,lagi2 lah kesalahan kita buat tu besar.Maafkanlah sesiapa yang pernah buat salah ngan kita,sesungguhnya dia pun manusia biasa:)

I don't need apologies from anyone for me to forgive them. My forgiveness is free and unconditional. It is not based on those who apologise or who don't.
I forgive even those that never apologise. I forgive because I want to, not because someone apologised.
 I don't forgive people cause I'm weak,
I forgive them cause I'm strong enough to understand people make mistakes.

p/s :Maafkanlah,dia pun manusia macam kita..



1 comment

27 August 2012 at 09:31

1.satu kata2 yang mudah dilafazkan tapi susah diterima.

2.menerimanya memerlukan satu mentaliti yang berjiwa kental terhadap yang dia lakukan.

3.sekiranya dia meminta maaf, sila pertimbangkan kemaafan dia, sebab difikirkan balik,siapa la kita yang tidak mahu memaafkan orang tu, sedang Yang Maha Esa, mempunyai sifat Maha Pemurah.

4.senyum selalu,even daihati berbara kemerahan :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^