Home » » Big boss KFC

Big boss KFC



Hello n hye semue..suke tak makan KFC?xsuke?jangan tipu lah,kalau xsuke tu 1 dalam sejuta kowt..haha..aku ni suke sangat makan KFC taw,jadi untuk menghargai pecipta KFC ni aku cari maklumat tentang pengasas KFC ni..jom tengok sekali..jangan tau makan jew..haha

Beliau ialah Kolonel Harland Sanders, pencipta resepi KFC. Lahir pada 9 September 1890 dan mula membuka operasi KFC pada usianya 65 tahun. Kerana itu janggut dan rambut didalam logonya berwarna putih (uban).

Beliau sebenarnya adalah seorang tentera darat Amerika, namun selepas pencen, beliau tidak memiliki wang walau sesen pun. Pada masa itu, beliau hanya memiliki kepandaian dalam memasak dan merempah ayam goreng yang diciptanya. Rasanya sangat istimewa pada waktu itu. Resepi itu kemudiannya dijual di restoran-restoran.

Kini KFC berkembang pesat dan memiliki outlet yang lebih dari puluhan ribu diseluruh dunia.


p/s: adoii rase lapar plak tengok logo KFC ni..hehe



3 comments

29 August 2012 at 06:29

siapa yang berusaha, dia akan berjaya- tu mmg dah janji Allah, tak kira siapa pun..:)

29 August 2012 at 06:59

orang kata sampai sekarang resepi KFC xdapat dicuri..siap simpan dalam peti kebal lagi kot..kfc sedap ngan ayam..mcd sedap ngan bege :)

14 July 2013 at 03:34

alamak! perut tetiba berkruncung.. bulan puasa nie! ahaha..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^