Home » » Mak aku tak bagi kawin selagi....

Mak aku tak bagi kawin selagi....





Salam Ramadhan...
Hye semue..harap hari ni hari yang ceria dan membahagiakan. Bahagia?anda bahgia skrg?knape?dah kawin ek?adoiiii..apelah,xkanlah bahagia tu datang semata-mata sbb dah kawen,byak sbb lagi kite bhagia kan. Hari aku nak citer sket pasal mak aku xbagi aku kawen..hehe...ni antara sebab mak aku xbagi aku kawen lagi..

1. selagi tak abis belajar,jangan berangan nak kawin
 2.selagi xdapat kerja lepas belajar pun xleh brangan gak

Adoiiii,kenape mak aku cakap cmni?sbb mak aku cakap perempuan sekarang perlulah ad kerjaya dulu sebelum kawin,sbb banyak kes peceraian yang berlaku sekarang, dan anak2 lah menjadi mangsa jika ayah yang xbertggugjwab. Sekurang-kurangnye kalau mak ade kerjaya,bolehlah tanggung anak2..betol x??tapi x dapat dinafikan,skarang ramai yang kawin muda bahagia...ye betol...tapi tengoklah siapa orang tu..hehehe..kalau saya ni xboleh lg kowt...sebab kurang matang lagi..huhu..tahniahlah siapa yang kawin muda tapi bahagia..sebab dalam islam pun menggalak kan kawin diusia muda untuk mngelakkan maksiat..

"Rasulullah bersabda : Barang siapa diantara remaja yang berkahwin dalam usia muda, maka menangis lah syaitan. Dan ia (syaitan) mengeluh : Aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku." (HR Ibnu 'Addi).."
sape2 yang mak bagi kawin muda...kawin jelah..hehe..tapi saya kena tunggu  3 tahun lagi..huhu...tapi xpew..saya akan tggu saat yang bahagia tu..:)

p/s: Bagi yang dah mampu n mak da bg lampu hijau...kawinlah cepat2 yew..

12 comments

26 July 2012 at 05:37

selamat berpuasa =)

26 July 2012 at 06:13

Restu ibu bapa lebih afdal..

26 July 2012 at 06:20

semua orang nakk kawin kan :D tapi pelajaran lebih pentinh utk masa depan :D

26 July 2012 at 08:16

saya pun nak kahwin jugak!

26 July 2012 at 08:22

sabar yek

26 July 2012 at 08:32

ada jodoh, insyallah :)

26 July 2012 at 08:41

sabar yer ..abezkn blajo dulu

26 July 2012 at 09:36

ade logiknye jugak..
kahwin muda maybe ade yg kekal dan ade jugak yg x.
tapi besanye responsibility ngan financial r slalu jadi mslah.

26 July 2012 at 12:41

amboi3, x sabo dh napoknye.. haha.. sabo2 :)

26 July 2012 at 14:36

hikhik gatai nak khwin yer..sbr2 bljr dulu

26 July 2012 at 20:33

haha sekarang memang dah jd trend macam dulu. kawin muda.

26 July 2012 at 21:48

sy nak belajar tinggi2 tapi xnak keje.. nk jd suri rumah sepenuh masa.. amee3x.. i'ALLAH.. =)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^