Home » » Bercakaplah benar, walaupun pahit...

Bercakaplah benar, walaupun pahit...






Salam Ramadhan..

Hello semue..hari ni nak ckp psal bercakap benar. "Bercakap benar?"..eh saya selalu lah jujur bile bercakap, sape yg poyo sgt ni cakap dye slalu jujur?haha..saye rase smue org mesti prnah menipu kan,ala xkan xde?mase kecik2 dlu xde gak?xbaik  tipu...hehe...tapi sebenarnye dalam islam melarang kita menipu..macam dalam hadis kat bawah ni cakap

"Tanda-tanda munafik itu ada 3, jika ia bicara berdusta, jika ia berjanji mengingkari dan jika ia diberi amanah ia khianat."

Berdusta tanda2 munafik? korang tahu tak munafik tu apa? Makna munafik dari segi bahasa ialah mereka yang menyembunyikan perkara atau maksud yang sebenar.

Dari segi syarak ialah mereka tidak menzahirkan kekufuran dengan cara menyembunyikan di dalam hati.
Sebenarnye orang munafik ni terdiri dari kalangan yang kufur gak...so..beware yew semue,pasni xnak tipu2 dah taw???








p/s: Dulu mase kecik2 pernah gak tipu mak..huhu..mak maafkan anakmu ni yew..korang semue pernah cakap bohong x?jom kongsi citer..hehe

1 comment

25 July 2012 at 22:47

betul 2... kdngkala yg pahit 2 yg benar.. haruslah kita bercakap benar walaupn pahit... kerana selepas itu tntu adanya kemanisan.. mcm mkn ubat... :)

Post a Comment

Terima kasih sebab komen..^_^

Purple Flame Pointer
 

Terima kasih sudi bacer^^